linizfliniz

the one and only.

Snorklat.

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit ute å snorklat. Sett massa häftiga fiskar men ingen sköldpadda. Vattnet är så varmt så de knappt svalkar. Så det är skönt att komma ner på djupet där det åtminstone är lite svalare.

Ikväll ska vi ut å käka nån god middag och möta upp nå svenskar som vi träffat. Blir nog en och annan Bintang också!

Japp.

Kategori: Allmänt

Idag har varit en lugn dag här på Gili eftersom lokalbefolkningen har haft cermoni, så mycket har varit stängt. De är muslimer så dom har offrat massa djur osv. Har dock varit allt annat än lugnt från moskéernas högtalare.

Igårkväll va jag och Malle ute. Vi hängde med ett stort gäng från olika delar av världen. Sjukt bra kväll!

Nu ska vi se på en film :)

Mums.

Kategori: Allmänt

Tänkte bara meddela att här på Rumah saga görs dom bästa bananpannkakorna ever!

Rumah saga.

Hej igen!

Vi hänger fortfarande på Gili och blir kvar här 5 dagar till. Cykelturen som jag nämnde i förra inlägget blev av. Är ju som sagt inga riktiga vägar här utan bara massa "stigar". Vi hade ingen aning om vart vi var eller vart vi skulle. Man fick iaf se lite av varje. Hur lokalbefolkningen bor, större hotellkomplex å lite annat.

Malin har åkt på "turistdirre" så hon har varit helt däckad idag. Men fått nå piller nu som vi hoppas hjälper. Inge roligt att hänga själv om dagarna och såklart inte heller kul att vara sjuk.

Hade massa fina bilder att ladda upp men internet är för dåligt!

Nu ska vi sova och hoppas på att Malin är frisk i morgon!

Gili trawangang.

Kategori: Allmänt

Vi lever och mår! Vi är nu på en av Giliöarna. Här är det betydligt lugnare än i Kuta. Vi har ännu inte gjort så mycket. Vi gör som hotellmanagern säger "Just relax!". Men imorgon funderar vi på att hyra cyklar och cykla runt ön.

Internet är inte så snabbt här så svårt att få upp nå bilder. Men lyckades iaf ladda upp denna som vi tagit på stranden.

/Lina

7:e oktober.

Kategori: Allmänt

Klockan är 20.00 och vi har just varit ute å käkat middag. Förrätt, varmrätt och dryck för 33 kr!

Ikväll ska vi bara ta det lugnt, läsa lite i våra böcker. Imorgon åker vi ut på Gili. Något lugnare där än här i Kuta. Trafiken här är galen! På Gili är det häst och vagn, cykel eller promenad som gäller.

Vi har varit hos polisen idag eftersom Malins väska blev stulen. Kom upp en motorcykel bakifrån och ryckte hennes väska..

Här bor vi nu:

Mat och sovklocka.

Kategori: Allmänt

Nu är vi äntligen framme på Bali. Flygresan var lång men den gick bra då man kunde kolla på serier/filmer, sova och äta. Jag har typ en inbyggd "mat och sovklocka" som skalman. Så fort det nalkas mat så vaknar jag.

Igårkväll då vi kom till hotellet höll vi typ på svettasihjäl så vi satte ACn på 18 grader = galet kallt inatt!

Nu sitter vi dock ute och äter frukost. Bananpankaka :) mums.

SEMESTER!

Kategori: Allmänt

Sitter nu på Arlanda och väntar på att få boarda planet. Har just svept semesterölen och spelat några omgångar kort. Den stora frågan just nu är "Kommer vi ha en tv så vi själv kan välja film/serie?!". Det återstår att se :)

Önska oss trevlig resa! Hörs snart igen.

puss puss. hujjjjj

!

Kategori: Allmänt

Varför ska allt alltid göras i sista stund för Lina B?! Sitter här och tömmer minneskort och lägger över lite filmer på surfplattan. Blir dock bara skitfilmer... Skulle ha tänkt på det innan så jag hade haft tid å tanka nå bra!

Men skit samma, inte ska vi väl ligga inne å se film heller!

Imorgon 09.45 avgår planet från Umeå City Airport mot Arlanda. Där blir de lite häng innan det är dags hoppa på Ouatar och flyga mot 1:a stop, Indonesien. Jag är så grymt tagggggggggad! :D

Bild från sist då vi var i Bali. Lätt att de blir å fixa naglarna då man kommer dit. Kostar nada!

Snart ska jag iaf försöka sova! Hörs imorrn.

Natti,

1:a oktober.

Kategori: Allmänt

Kan rapportera att städningen har gått bra! Nu är de ordning&reda och rent&snyggt. Ligger nyduscha i en renbäddad säng ♥

1 oktober. Helt ofattbart hur snabbt tiden går! Imorgon ska jag och Malle på stan en sväng och köpa det sista inför resan. Jag har nog börjat få lite resfeeeeeeber trots allt. Pirr i hela kroppen.

2010 var året då jag träffade Malin. Vi har hunnit med många resor och road-trips sedan dess. Den första vi gjorde var till Östersund och Storsjöyran.

En bild därifrån:

Gonatt alla bloggläsare! ♣

Leeeedig.

Kategori: Allmänt

Gu vilka mardrömmar jag haft nu på morgonen! Har drömt att dom ringt från jobbet och sagt att jag behövde jobba och att när jag väl kom dit va allt ba kaos.. Vi har nämligen ett "buffertsystem" (pallar ej förklara) och jag hade skrivit upp mej idag och om dom hade ringt hade jag måstat jobba!

Men nu är inte så fallet för igår gjorde jag min sista dag! :D De va en bra dag. Jag hade för första gången student. Sara är på praktik på min avdelning och frågade om hon fick gå med mej istället för att gå kväll. Lärde henne allt jag kan ;) Sara bjöd på godis som tack!

Snart blire till å kliva upp och fortsätta packa å städa lite! :)